måndag 9 augusti 2010

Något att fokusera tankarna på för att glömma skolstarten



Hemma i Stockholm igen. Och snart är sommarlovet slut. Det flög verkligen fram, jag minns hur känslan var på skolavslutningen, känslan av att nu hade jag hela sommarlovet framför mig, två månader! Jag kan inte förstå att de där två månaderna snart är slut. Men man får inte deppa ihop, det är ju en vecka kvar.


För någon vecka sedan när jag var på landet läste jag en bok jag kan rekommendera"The murder on the Orient Express", en riktig Agatha Christie klassiker. Innan har jag bara läst hennes "Tio små negerpojkar" som jag blev helt förundrad över och gillade starkt. Den här deckaren når inte samma nivå, men det är en otroligt bra deckare. Den handlar om den välkände detektiven Mr. Pirot som befinner sig på ett tåg påväg hem från en resa. En natt kör tåget genom ett snöoväder och vingas stanna då det kör in i en stor snödriva mitt på spåret. De vet inte hur länge de kommer bli tvungna att stanna. Samma natt sker också ett mord på tåget och eftersom tåget står stilla och har gjort det hela natten betyder det att mördaren är kvar någonstans på tåget. Det är då Mr Pirot blir tvungen att ingripa. Mycket spännande, ett klart tips förden som gillar Agatha Christie deckare!
/Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar