torsdag 17 mars 2011

En annorlunda presskonferens

Idag har jag gjort något väldigt, som Vanja skulle uttrycka det, "Fränt".

I höst öppnar Palatset, och jag hoppas att ni läsare vet vad det är, annars kan ni såklart ta reda på det här eller här. Idag höll jag och fyra andra aktiva VIPPare i Palatsets första presskonferens, och det var vi, barnen och ungdomarna,som ledde den. Det var en väldigt speciell upplevelse att det man sa blev nerskrivet av journalister och att man blev fotad så mycket.

Jag har aldrig varit på en presskonferens förut, de jag har sett har jag sett på TV. Det brukar vara att Zlatan berättar att han ska byta klubb för femtielfte gången. Men den här presskonferensen var annorlunda. Jag berättade t.ex om BOKarna som är bokgruppen i VIPP, för att ge ett exempel på hur VIPPs verksamhet fungerar. Jag fick också berätta om Palatsets aktörer, det vill säga vilka artister, föreningar och personer som kommer att finnas på Palatset när det öppnar i höst. Det var väldigt väldigt kul att få vara med. Svd har redan lagt upp sin artikel på deras hemsidan och jag hoppas att den går att läsa i Kulturdelen imorgon eller om ett par dagar.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar