söndag 6 mars 2011

Den besynnerliga händelsen med hunden om natten




Jag gillade den här boken väldigt väldigt mycket. Som läsare kommer man verkligen in i Christophers huvud och ser världen utifrån hans sätt att se. Det gör man för att historien dels är väldigt bra berättad, t.ex är hans panik över mycket människor och nya platser otroligt bra beskrivet, men man får också en inblick i hur han ser allt genom bilderna, diagrammen och kartorna som finns i boken. Historien är spännande, intressant och nyskapande. Det enda som stör mig är att Christophers föräldrar inte kändes trovärdiga. Jag fick inget grepp om dem. Till en början verkade hans pappa vara väldigt omtänksam och snäll men sedan visade det sig att han döljde en hel del hemligheter för Christopher. Det känns också konstigt att hans pappa inte verkade berätta för så många om Christophers autism. Han kom i obekväma situationer väldigt ofta där t.ex. poliserna misstolkade honom. Men stort sett är boken verkligen läsvärd.

Vad tycker ni om boken?

1 kommentar:

  1. Jag har också läste Den besynnerliga händelsen... Jag tycker att den är en mycket bra och gripande bok.

    SvaraRadera