fredag 29 januari 2010

Deckar-tema



När någon säger deckare tänker jag på sommaren. Det är oftast då det går deckarserier på tv och nästan hela Sverige läser deckare. I skolan har vi nu (lite oväntat) haft deckartema i två veckor och vi har pratat om klassiker, olika typer av deckare och fått skriva en egen början på en deckare. Jag har läst få deckare, men min favorit måste nog vara Agatha Christies Tio små negerpojkar, den är så otroligt smart. Jag skrev om den i somras så läs gärna det inlägget. Jag gillar också Magnus Nordins deckare även om de inte är några stora favoriter. Sedan måste jag ju ta upp LasseMajas Detektivbyrå som jag gillade väldigt mycket när jag var liten. Men sedan kommer jag inte på så många fler, skriv gärna lite tips i en kommentar.

Jag har gjort en blogg där jag endat lägger upp texter jag har skrivit och om jag lägger upp något nytt på den bloggen länkar jag alltid från bokbloggen. Här är min början till min novell, läs gärna!

1 kommentar: