fredag 11 juni 2010

Sommarlovspirr

Hej,
det är andra dagen på sommarlovet och jag har nu två skolfria månader framför mig. Äntligen lite tid att koppla av och hinna varva ner. Jag är supernöjd med 8:an och det ska bli väldigt kul att börja 9:an. Men jag har en liten klump av nervositet som gnager i magen. Det är konstigt att jag aldrig har nämnt på bloggen vart jag ska om bara åtta dagar. Det blev ju faktiskt klart för nästan ett år sedan, då var nervositeten ytterst liten, en minimal känning långt inne i magen. Men den där känningen har växt sig starkare under året.. Nu är jag riktigt nervös. Om bara åtta ynka dagar åker jag till Oxford på språkresa. Jag ska bo hos en familj en bit utanför Oxford, i Abingdon och jag ska gå i "skolan" med andra ungdomar i min ålder, åka på massor av roliga utflykter men också leva vardagsliv i England. Jag skulle inte varit så himla nervös om det inte varit för det att jag åker själv, jag känner ingen. Men jag klarar det, det ska jag!
/Hanna

10 kommentarer:

  1. Är det sant? Jag ska också på språkresa i Oxford! Åker du med STS?/ Elin (Tonårsboken)

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Jag är lite avundsjuk! ;D

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul! Lycka till =)

    SvaraRadera
  4. va kul :) åker me på språkresa till england på lördag... men till isle of wight ;) men kul iaf :) ha det bra!!

    SvaraRadera
  5. Matilda: Ja, men du borde också åka, du verkar jättebra på engelska så mycket engelsklitteratur du läser!

    Maila: Tack! :D

    Tilda: Vad roligt, vi åker till samma land iaf ;) Hoppas du får det jättebra!

    SvaraRadera
  6. Åh, va kul! Och roligt! :D Jag skulle gärna vilja åka på sådant men min engelska är inte den bästa och feg är man. haha. ;)
    Kram! :D

    SvaraRadera
  7. Haha vad gullig du är! Jag brukar läsa din blogg också ganska ofta, även om jag inte kommenterar :P <3<3

    SvaraRadera
  8. Hej Hanna!
    Jag funderar på att åka på språkresa till Oxford nästa sommar. Åkte du med någon kompis och vet du om man får välja om man vill bo med sin kompis i värdfamiljen? Var det lagom mycket skola och roliga utflykter? Var det lyckat och var skolan bra?
    Tack om du svarar! /Ebba :)

    SvaraRadera
  9. Svar till Ebba :
    Hej!
    Jag åkte ensam på min språkresa så jag är inte säker på om man får bo tillsammans med en kompis. Men jag har för mig att man kunde välja det, att bo med önskad person alltså. Språkresan till Oxford är ju en intensiv kurs, d.v.s. en och en halv timme mer skola varje dag än en vanlig språkresa. Skolan var bra och det var många roliga utflykter, det ända jobbiga var att det var så mycket precis hela tiden. Vi hade ju mer skola+ alla aktiviteter så det var ju hela tiden aktiviteter från halv 9 på morgonen till 10 på kvällen. Men man vänjer ju sig och då blir det ju kul. Jag hade tre superbra veckor i Oxford, så det är ett tips om du ska språkresa. Ett tips är att åka mitt i sommaren för då har flest länder sommarlov. Jag åkte i början och då var inte blandningen med länder särskilt stor. Men kolla på STS hemsida det finns ju supermånga olika kursorter att åka till.

    /Hanna

    SvaraRadera
  10. Okej, tack så mycket för alla tips!
    Vi har bokat nu till nästa sommar så vi får väl se hur det går. :)
    Tack igen! /Ebba

    SvaraRadera