måndag 28 februari 2011

Något är fel

Jag har inte hittat alls många böcker på bokrean. Faktiskt bara två. "Hundraåringen som klev ut genom fönstret" (Av Jonas Jonasson) och "The boat" ( Av Nam Li ). Jag blir så himla besviken på alla bokhandlar. Borde de inte ta vara på tillfället nu och rea ut en massa böcker så att de för en gång skull säljer mycket? Nuförtiden sker ju den största försäljningen via internet på Adlibris och Bokus och för att inte bokhandlarnna ska försvinna borde de rea ut alla de där titlarna som är ett par år gamla och som folk nog gärna köper för en femtilapp. Men på hyllan för barn-och ungdomsböcker fanns knappt tio titlar som jag inte kände mig ett dugg lockad av att läsa och de kostade alla över 70 kr..

Aja. Något som inte är fel, utan faktiskt väldigt bra är att jag har börjat läsa Malin Isakssons bok "Isnätter". Vi som ska arbeta med releasen har fått ungefär halva boken för att få ett grepp vad den handlar om. Jag har läst 50 sidor och den är verkligen jättebra. Mycket fint poetiskt språk, bra korta kapitel och historien känns trovärdig. Jag längtar efter att få läsa den som en färdig bok.

Ha det bra! /Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar