söndag 6 december 2009

December är fint

Tiden går så himla fort, det är redan december med julstämning, advent, lussebullar, glögg och ljusstakar i vartenda fönster. I skolan är vi inne i slutet det är väldigt mycket prov och redovisningar just nu och jag hinner knappt med mig själv och ännu mindre att skriva på bloggen. Men snart är det lov och då får man äntligen pusta ut och kanske sitta ner och läsa lite.

Det står nästan helt stilla i min läsning, jag hinner knappt. Men jag håller på med två bra böcker, Djävulens märke och Holes. Boken Holes läser vi på engelskatimmarna och den är riktigt bra, vi får också göra olika uppgifter efter ett visst antal lästa sidor så det är en bok man kommer in mer på djupet i. Det är också väldigt skönt med frågor och uppgifter till texten för då kan jag se att jag verkligen hängt med. En riktig recension av boken kommer att komma när den är utläst.


I födelsedagspresent fick jag två böcker som jag känner mig sugen på att läsa, "Slumpens bok" av Åsa Lind och "Svenhammeds journaler" av Zulmir Becevic´. Har du som läser läst någon av dem och vad tycker du isåfall?

Ha en jättebra andra advent! /Hanna

Imorgon är det den 7 december och jag ska på Regina Spektor! :D

5 kommentarer:

  1. Jag har läst Svenhammeds journaler, och jag tyckte om den :)

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig andra advent själv förresten!

    SvaraRadera
  3. Hurra för Regina Spektor! Hade du sitt- eller ståplats?

    SvaraRadera
  4. Jag hade ståplats, man fick lite ont i benen efter tre timmar så jag skulle nog valt sittplats om jag gått igen. Men det var en fantastisk upplevelse!

    SvaraRadera
  5. Hej, Hanna!
    Som du redan måste veta älskar jag din blogg. Jag tänkte också tacka för alla kommentarer, det är kul att se att någon läser;)

    SvaraRadera