lördag 10 juli 2010

Home again!


Hej!

Nu är jag hemma igen så nu kan jag börja uppdatera bloggen som vanligt. Jag är jättenöjd med min språkresa och det är något jag verkligen kan rekommendera att göra, både för att lära sig engelska, träffa nya vänner men också för att man växer som person när man kommer ensam till ett annat land och måste anpassa sig efter så mycket nytt.

Jag har läst en jättebra bok av Nick Hornby under min vistelse i Oxford. Den heter Slam och är skriven på ett väldigt humoristiskt sätt och jag rekommenderar verkligen att läsa den. Man får följa Sam, en sextonårig kille, som växt upp med dåliga odds för att lyckas i livet. Hans mamma var bara 16 när han föddes och ingen i hans släkt har studerat vidare efter skolan. Men Sam vill ändra på släktens dåliga rykte och är faktiskt på väg att lyckas i livet då han träffar en tjej som förändrar allt.

Jag skulle vilja ge er en lång recension, men jag är på landet och uppkopplingen är inte den bästa.

Ha det bra!

/Hanna

1 kommentar:

  1. Lyckans ost som fick fara på en språkresa! Gissa om jag är avundsjuk... Boken verkar också vara riktigt bra, så jag skall om jag kan hitta den på biblioteket.
    Ha det bra
    H. En ivrig bloggläsare

    SvaraRadera