måndag 10 januari 2011

En sagolik föreställning!


Jag hade faktiskt väldigt dålig koll på hur historien om "Den lilla sjöjungfrun" egentligen var. H C Andersens orginalverision har jag inte läst och jag hade bara vaga minnen av Disneys version. Därför var det väldigt kul att få gå på teater och se historien berättad för mig igen, fast på teaterns vis.

Det var en underbar föreställning, otroligt välspelad och allt annat var väldigt bra gjort, rekvisitan, ljuset och speciellt hur scenen var uppbyggd. Som ni ser på bilden fanns ett stort träd i mitten och det trädet stod kvar genom hela föreställningen. Det kunde snurra, hade luckor i stammen som kunde användas som stege eller plattform att stå/sitta på, det kom ljus ur olika hål m.m. Men det bästa av allt var att skådespelarna sprang upp längs stammen, gjorde en liten akrobatisk rörelse och gled ner igen. Allt var fint, sagolikt och spännande.

Ta chansen att se den på Dramaten, det finns biljetter kvar. Den passar för alla åldrar men jag tror verkligen att barn uppskattar den mycket så ta med syskonet eller kusinen.

1 kommentar:

  1. Sv: Tack så mycket :) Jag lägger nog upp en länk på min blogg nästa gång jag publicerar något på skoltidningen, så du får hålla koll där :) Om du vill läsa något som publicerades innan jul kan du läsa det här: http://www.fikapau.se/index.php?option=com_content&task=view&id=849&Itemid=1

    Ha det bra!

    SvaraRadera