torsdag 30 juli 2009

Jag är på Öland nu, på släktens landställe. Här är det supermysigt och jag vill stanna länge länge. På dagarna spelar vi fotboll, springer ner och badar, kör lite stoltennis, åker på utflykter, äter glass.. ja sånt man gör på sommaren. Vi var på biblioteket för ett par dagar sedan, det är ett sånt fint bibliotek. Jag lånade iallafall några böcker som jag vill skriva om. Jag skrev ju förut att jag ville läsa mer av Annika Thor så jag lånade "NU,imorgon" och "Vad skulle du ha valt", min favorit blev den sistnämnde.


"NU, Imorgon"
Året är 1968, USA krigar mot Vietnamn och Paris studenter strider mot kravallpolisen samtidigt lever fyra ungdomar i Göteborg med stora drömmar. Li, Anders, Micke och
Helena. Alla drömmer de om något, Li drömmer om Revolutionen, Anders drömmer om Li, Micke drömmer om att bara dra och Helena drömmer om ett familjeliv med Micke och barnet hon väntar som inte Micke vet något om. Under ett dygn förändras allt.


Boken är bra men mer än så kan jag inte säga. Början och slutet gillade jag otroligt mycket men i mitten höll inte boken fast min hela uppmärksamhet. Det kändes som att jag saknade saker som jag ville att författaren skulle berättat. Den skulle varit lite längre med fler beskrivningar. Men den var bra och läsvärd!


Recensionen av "Vad skulle du ha valt?", kommer i nästa inlägg.
Kommentera gärna om du har läst någon av böckerna.
/Hanna

2 kommentarer:

  1. Den lånade jag också precis! Fast har inte läst den än. Puss puss, saknar dig! <3

    SvaraRadera
  2. Okej,har du läst den än eller "Vad skulle du ha valt?" ?
    saknar dig! puss

    SvaraRadera