söndag 15 november 2009

Två böcker i brevlådan




På bokbloggen www.bokfreak.se anordnades en tävling. Den gick ut på att skriva en boklista, det kunde vara ens favoritböcker, böcker man irriterade sig på, böcker man skulle vilja besöka, vilken sorts boklista man ville.
Jag deltog med den här listan:


Mina favoritböcker från nyfödd till nu:


0. Bamse (en liten bilderbok i galontyg)

1. Den lilla lilla gumman av Elsa Beskow

2. Diddel daddel min farbror blå av Görel Kristina Bergström

3. Aja, baja Alfons Åberg! av Gunilla Bergström

4. Godnattsagor om Anders, nästan 4 av Kerstin Thorvall

5. Linnea i målarens trädgård av Christina Björk och Lena Anderson

6. Fredda sju år av Helena Dahlbäck

7. Stora Sparvel av Barbro Lindgren

8. Julia av Helena Dahlbäck

9. Drakskeppet av Maj Bylock

10. Förlåt Elina av Sofia Nordin

11. Harry Potter av J.K. Rowling

12. Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian

13. Boktjuven av Markus Zusak och De kallade mig Ise av Madeleine Krell

.. och jag var en av de två vinnarna! Otroligt. Så i fredags kom priset på posten. Hungerspelen och Fatta eld ,inbundna och nya ;).

En annan sak. På förra bokcirkelmötet bestämde vi oss för att läsa tre böcker till nästa gång.
Hungerspelen,Djävulens märke och Fallen flicka. Hungerspelen har jag ju redan läst, men jag undrar över de andra två böckerna. Någon som har en åsikt om de böckerna?
Djävulens märke har jag höga förväntningar på efter Magnus Nordins besök i klassen.

/Hanna

3 kommentarer:

  1. Jag har läst Fallen flicka.
    Den var ganska spännande, men jättehemsk!
    /anonym

    SvaraRadera
  2. Ja, jag fick intrycket av att den var hemsk när jag läste på baksidan av boken. Men jag hoppas att jag kommer gilla den ändå.
    Tack för kommentaren! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vill också läsa Djävulens märke;) Hoppas att den är bra!

    SvaraRadera