måndag 1 mars 2010

Bloggverkstad på Palatset


Idag var jag på Palatsets bloggverkstad, en special aktivitet nu på sportlovet. Det var väldigt roligt. Tillsammans ska alla vi som är där samla olika saker att blogga om, t.ex. bilder, videos, recensioner, röstinspelningar, texter m.m och på onsdag eftermiddag ska vi åka till Doberman och få hjälp att lägga upp allt på internet. Doberman är en webbyrå. Idag fanns det t.ex. möjlighet att gå på en kortföreställning på Operan (och sedan jobba vidare med det i någon bloggform), animera kortfilmer (som man sedan kan lägga upp på bloggen), skriva recensioner om böcker och filmer, scanna in bilder och mycket mer.

Jag själv tecknade olika bilder ur filmer som jag sedan skannade in på datorn. På onsdag kommer jag lägga upp de bilderna på palatsets blogg som en tävling, "Gissa filmen". På eftermiddagen jobbade jag och två andra med att planera ett repotage om Moni Nilsson ,som vi ska spela in på onsdagförmiddag. Det ska bli väldigt roligt eftersom vi ska få åka hem till henne och göra intervjun, vi blir de första "jounalisterna" att göra det!


Ha det bra! /Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar