onsdag 26 maj 2010

Mysig BOKarna-träff


Förlåt för att jag skriver så sällan, men jag ska bli bättre, det ska jag vekligen! Men det är i slutet av 8:an och skolan tar massor av tid , fotbollen också, så det blir mindre tid att bara vara hemma och t.ex. skriva på bloggen.

Idag var jag iallfall på BOKarna och vi var på en fantastiskt fin liten barn och ungdoms bokhandel som heter Bokslukaren. De säljer inte bara böcker utan har också ett jättemysigt litet café där man t.ex.kan köpa en "Loranga-läsk", "Ulf Stark-macka" eller "Nick och Nora oreo kaka". Det är väldigt fint där inne och böckerna är uppställda på ett sätt som verkligen får en att bli sugen på att läsa. Vi var där och pratade om favoritböcker och jag tipsade om "Boktjuven" och "Bryta om". "Bryta om" är ingen bok som jag direkt kopplar till mina favoriter men jag hade svårt att välja bland alla böcker och alla mina favorittitlar lämnade mitt huvud när jag valde. Jag träffade också Amelie som har bokbloggen Amelies Boktips.

Jag tipsar verkligen om att gå dit och köpa böcker, eller bara titta och kanske köpa något från det litteraturinspirerade cafét.

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar