onsdag 15 september 2010

Reckless releasefest

Hej!
Igår på Palatset hade vi releasefest av Cornelia Funkes nya bok Reckless. Det var jätteroligt. Jag har varit med i gruppen av palatsare som jobbat med festen och vi stod för skådespeleriet under kvällen. För det var inte en vanlig releasefest, dels var det bara inbjudna gäster under 18 år men vi i reckless gruppen spelade också upp små scener då och då under kvällen. Vi var extremt snyggt klädda och sminkade och våra scener var verkligen effektfulla och fick förhoppningsvis publiken att vilja läsa boken. Under kvällen hände andra grejer också, bl.a. en skype intervju med Cornelia, direktsändning från releasen i USA, man kunde ta mat och dryck som var döpta efter saker från Recklessvärlden och på slutet när man gick hem fick alla varsin Goodiebag med bl.a. Reckless. Det var en jätterolig kväll och jag är supernöjd med teaterscenerna.

På eftermiddagen vid kl.3 ungefär, när vi repade, kom SVT och filmade och intervjuade mig och Moni Nilsson. Och på kvällens kulturnyheter kunde jag sedan se mig själv! Tyvärr var jag inte sminkad som min karaktär än, men ni kan se klippet här: http://svtplay.se/v/2146871/kulturnyheterna/14_9_22_35

/Hanna

1 kommentar:

  1. Coolt! Ni gjorde ett jättebra skådespel, man blev verkligen extra intresserad av att läsa boken!

    SvaraRadera