tisdag 20 oktober 2009

Nominerade Barn-och Ungdomsböcker

Hej,
jag läste tidningen imorse och såg att de presenterade de nominerade böckerna till årets Augustpris.




De nominerade för Barn-och ungdomsböcker:

1.”Svenhammads journaler” av Zulmir Becevic
2.”Månskensvargen” av Elvira Birgitta Holm
3.”Siv sover vilse” av Pija Lindenbaum
4.”Kulor i hjärtat” av Cilla Naumann
5.”Skriv om och om igen” av Ylva Karlsson, Katarina Kuick, Sara Lundberg och Lilian Bäckman.
6.”Natthimmel” av Sofia Nordin

Den enda av böckerna jag har läst är "Skriv om och om igen", eller läst kan jag inte säga att jag har gjort, men jag har den hemma och har gjort några skrivövningar. Det är en bok fullproppad med skrivövningar,tips, intervjuer och inspiration Otroligt fin bok! Den har en hemsida med smakprov ur boken. http://www.skrivomochomigen.com/
Något som jag tyckte var konstigt vad att bara en barnbok nominerades och fem ungdomsböcker. För det kategorin heter ju Barn-och Ungdomsböcker.

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar