söndag 18 april 2010

Fusk-klassiker-läsning


Hej,
jag har precis läst klart Wuthering Heights, men en omgjord version efter boken av Emily Bronë. Jag känner mig ändå ganska stolt över att jag läst den. För jag är verkligen ingen van "klassiker läsare" och jag lyckades tillslut förstå hur alla personer i boken hängde ihop. I början hakade jag hela tiden upp mig på alla dessa namn. Jag försökte verkligen förstå och jag kollade släktträdet som fanns uppritat titt som tätt. Men efter ungefär 50 sidor hade jag tillslut det mesta klart för mig..

Så nu funderar jag på om jag ska läsa den riktiga versionen Jag gillade den här och jag vill ju gärna veta en mer detaljerad historia nu. Dessutom behöver jag inte haka upp mig på släktträdet eftersom jag redan har koll på det. Jag vet ju hur grundhistorien är.

Men har någon av er läsare läst den, och i så fall, vad tyckte ni, är den värd att läsa? Svara gärna på min nya undersökning också.
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar