måndag 5 april 2010

Några fullspeckade kvällar, fotboll och en otrolig film

Hej!
Jag har inte skrivit på länge och jag är mycket medveten om det. Men jag har vissa anledningar. Förra veckan var extremt hektisk, jag var knappt hemma i huset alls, förutom på nätterna då jag sov. Det var teaterkväll med skolan, BOKarna möte och Poetry Slam och tidigt torsdag morgon åkte jag på fotbollsträningsläger till Danmark. Men nu är jag hemma igen!

Poetry Slam var väldigt roligt i år igen. Nervöst också. Jag vann individuella tävlingen så jag är supernöjd! Jag lägger upp bidraget jag deltog med på http://www.hannasnovellerochtexter.blogspot.com/ så kan ni läsa.

Fotbollslägret var jättekul. Jag har bara varit i Danmark en gång förut och då åkte jag bara via landet till Tyskland. Men nu hann jag se hur fint det är där. Vi bodde ute på landet vid havet och nu vill jag tillbaka till fotbollen och våren.

Idag var första dagen på lovet och jag började läsa Shoo Bre av Douglas Foley och på eftermiddagen träffade jag en kompis och vi gick och såg en fantastisk film. Den heter "Nowhere boy" och handlar om John Lennon i The Beatles. Filmen var jättefint gjord och jag ville bara stanna kvar i 60-talet bland lockiga killar med gitarr över axeln.





Ni måste se den. Speciellt om ni är Beatles-fan!
/Hanna

1 kommentar:

  1. Skulle verkligen vara kul att se den! Är nämligen lite av ett beatlesfan. Är den ny eller? I så fall kanske jag kan gå och hyra den...

    SvaraRadera