onsdag 27 oktober 2010

Au revoir!

Hej!
Idag börjar mitt höstlov, faktiskt två dagar tidigare än vanligt. För imorgon åker jag till Paris med den äldsta delen av familjen. Det ska bli otroligt roligt och skönt. Det känns som att jag har varit trött i en månad nu och sprungit fram och tillbaka till skolan, men nu kan jag äntligen pusta ut lite. Tyvärr kommer jag inte kunna skriva på bloggen på kanske 6 dagar. Jag ska iallafall försöka läsa ut ett par böcker så jag kan skriva några recensioner när jag kommer hem. I resväskan kommer jag ha med mig "Det är så logiskt alla fattar utom du", "Anne Franks dagbok" och "Maus". Maus är en bok som vi läser i skolan i samband med Andra Världskriget-temat och vad jag har hört bland kompisar och läst själv så verkar den väldigt bra och annorlunda. Judarna visas som möss och nazisterna som katter i en ca 300 sidor lång serieroman.


I skolan är vi full gång med att skriva i våra tidningsredaktioner och jag kommer att lägga upp min senaste artikel idag på min blogg med mina texter och noveller, Hannas texter. Artikeln är ett brev från en soldat som stupat i kriget, läs det gärna.

Ha ett jättebra lov allihopa, vi hörs!
/Hanna

2 kommentarer:

  1. åå jag är så avis på dig som ska till frankrike, men en dag ska väll jag också ditt och snacka min usla fransk;)
    Ha det så bra
    Au Revoir!

    SvaraRadera