måndag 18 oktober 2010

Här är nomineringarna till årets Augustpris

  

 
Här är årets nomineringar till Agustpriset i kategorin Barn och Ungdomsböcker.

Syltmackor och oturslivet av Anna Ehring, Bonnier Carlsen
Jag finns av Maja-Maria Henriksson, Natur & Kultur  
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld, Gilla Böcker
Jag tycker inte om vatten av Eva Lindström, Alfabeta Bokförlag
Det händer nu av Sofia Nordin, Rabén & Sjögren
Tänhk om… av Lena Sjöberg, Rabén & Sjögren

Jag är så otroligt glad att "Jag finns" blev nominerad. Det är en fantastisk bok även om den vissa stunder är så hemsk så man ligger och vrider sig på golvet. "Här ligger jag och blöder" vill jag jättegärna läsa, den verkar väldigt bra och nu när den är nominerad måste jag ju verkligen göra det!
/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar